SINT ANTHONIS - Bij schoenwinkel en schoenmaker Hendriks in Sint Anthonis hangt sinds kort een klein plateau naast de winkeldeur. Daarop staat een kistje met in te vullen kaartjes, die samen met te repareren schoenen door een speciale klep in de deur in een grote bus kunnen worden gelegd.
Door Kees de Bruijn
"Dit is onze schoenreparatie-schoenenbus 24/7", vertelt Sjaak Hendriks. Hij is eigenaar van de schoenwinkel aan de Lepelstraat en is ook schoenhersteller. "We ontdekten dat er klanten zijn die niet binnen durven te komen, ze zijn bang voor Corona-besmetting. Dat vonden we vervelend en dus heb ik samen met mijn echtgenote aan de keukentafel een plannetje bedacht om deze mensen te helpen."
Het resultaat is dat iedereen, dag en nacht, de week rond, volledig veilig schoenen ter reparatie kan afgeven.
De klant neemt een formuliertje en een pen uit het kistje op het schap naast de deur, kruist op het kaartje de gewenste reparatie aan, vult naam en telefoonnummer in, klikt het kaartje aan de schoen vast, opent de klep in de deur en legt de schoenen in de bus.
"Als er vragen zijn, bel ik de klant. En als de schoenen gerepareerd zijn bel ik de klant ook", zegt Hendriks . "Die kan dan de schoenen, volledig Corona-veilig, hier op komen halen en betalen. Als dat bezwaarlijk is, dan kunnen we een andere oplossing bedenken".
Hendriks merkt dat er in toenemende mate behoefte is aan vakkundige schoenreparatie. "Het is goed voor de portemonnee én voor het milieu. We zijn blij dat we met deze reparatie-bus onze klanten extra service kunnen bieden".
Foto: Kees de Bruijn